måndag 23 april 2007

Gårdagens ledare redan idag!

För er som inte vill vänta på handelsföreningarnas beslut om årets julklapp har jag redan nu ett litet tips. Gå in här och tryck på "övriga" och skynda att fynda. Den översta varan har jag redan köpt i stora kvantiteter. Ingo (som förespråkar apartheid) ska få en, och KP (som heilar) ska få en.
Mycket nöje.

/Boris

Apropå ledare och apropå Boris. Idag dog ingen mindre än Boris Jeltsin. Om han kunde bli 76 vårar så ska väl jag.

Har ni inte varit inne på bloggen på länge, läs nästa inlägg istället för det här.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset Mads!

Tavlan kommer att passa perfekt på väggen, bredvid mitt 45x60-porträtt av den gamle svenske nazistledaren Hans "Himmler" Pettersson.

Hajpojken sa...

Ummmm. Jag tackar också! Här finns julklappar för hela familjen. Så många utmärkta skrifter (och vilka omslag!) och så lite tid!

En parentes: det är lite roligt att tidskriften "Nationellt Motstånd" har ett omslag med "HD stryper yttrandefriheten" i format krigsrubrik. Härligt att de svenska nazisterna värnar så mycket om de demokratiska friheterna. Tänk om det är en del av en upplysande tema-serie där hot mot offentlighetsprincipen eller dylikt kommer härnäst.

Hajpojken sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hajpojken sa...

ps. Jag kunde inte låta bli att sätta samman en julkappslista till maltegänget (alla böckerna finns under antikvariskt/Politik modern historia):

Boris, "Bonden i det Stortyska Riket"

J, managementlitteratur om du ska plugga fek i höst, "Den Nordiska Ledartanken"

Coverboy, som säkert läst Zolas original, "Jag anklagar! av Elof Erikssom"

D, medlem av tredje statsmakten, "Världspressen och sanningen"

H, När Svenska Kyrkan har blivit så pjoskig behövs det lite hårdare tag, "Lutherska reformationen kräver fortsättning"

Själv önskar jag mig helst av allt ett verk med den något kryptiska titeln "Vad kvinnan vill.." vilket naturligtvis författaren till skriften tagit reda på.

Boris sa...

Ojoj, jag känner att du lyckats pricka in fullträffar till oss allihopa! Jag ser fram emot att få läsa bonden i det stortyska riket!

Anonym sa...

Klockrent, Hajpojken!

Anonym sa...

Nästa gång du försöker nästla dig in på NSF:s årsmöte, se då för fan till att INTE ordagrant citera "allmän lärobok i raslära".

Martin sa...

Jag sitter och funderar lite på pluttarna på din bloggkarta Mats. Plutten på australiens östkust är ju uppenbar. Plutten i Bretagne likaså. Men vem tusan är det som pumpar olja någonstans i Alberta? Vem är i Toronto? Hemskt nyfiken.
När förresten googlade på "Boris goes Guinness" för en stund sen fick jag upp boris yelsin. Verkar finnas någon koppling. Frid över hans minne.

Martin sa...

Förlåt australiens sydkust ska det ju va. Rätt är rätt

Boris sa...

Jag har också funderat på det där. Mig veterligen känner jag ingen i Kina heller..
Den i thailand är thommy svahn..
Norge: naturligtvis h
Frankrike: j och coverboy
Södra tyskland, david karlsson
montreal: ingo
australien: d
England: crollan o kanske johan möse
norra sverige: kp
Kina skulle kunna vara brorsan, som var där en sväng, men det kan ju va vem som helst, borde inte kinas censur kicka igång snart?

Sen har vi New York, Delaware nånstans kanske (syns bara om man väljer "smaller clusters") och Toronto; är inte det du då ingo?

New Mexico (?) och kalifornien veti tusan, spanien ingen aning..

Men alla är välkomna..

Anonym sa...

prisad varde julklappstipset! jag skall på bröllop om två veckor, och jag ställer då den naturliga frågan till dig mats, om det är tillåtet att ge bort en tavla redan nu i maj, eller är det enkom för julklappsbruk?

iallafall, måste få reda på din åsikt om sandahls bok. min åsikt är smörja...

Boris sa...

Det är den perfekta bröllopspresenten tror jag!

Har du läst den också? Jag vet inte vad jag ska tycka om den där boken..

I alla fall:
Den utspelar sig i Falköping, med många detaljer, det är kul.
Själva storyn är rätt spännande tycker jag, man vill läsa vidare liksom, och det är ju bra.
Den stora nackdelen är att en del karaktärer inte känns det minsta trovärdiga. Dialogen som utspelar sig i bilen efter begravningen känns extremt plastig till exempel.

Kul att läsa en bok där tjejerna är riktiga svin och omänskligt elaka för en gångs skull.

Stora plus och lika stora minus, svårt att sätta betyg på.

Grattis på födelsedagen Kåpan!

Anonym sa...

Ingo: Rätt ska vara rätt och är det inte rätt så är det fel och det är inte rätt.

Dessutom: Tesagt är tesagt och tesagt gäller.

Martin sa...

J:Fint att vi fick det utratt.

Sitter just nu ett stenkast fran vita huset och det stinker makt andå hit. Har inte sett till George W men jisses vilken uppvisning i maktiga byggnader. Lapade sol utanfor capitolium for en stund sedan samtidigt blickandes pa washington monument. Grymt.

Anonym sa...

jag måste tillstå att den (boken) är riktigt dålig. handlingen är ju totalt obefintlig. alltså, jag skulle vilja säga att handlingen i vilken annan bok som helst skulle kunna vara en bihandling som författaren kunde ägnat 4 sidor åt och ändå fått ut mer än vad han fick ut på dryga 200 sidor. Sen måste jag också säga att antalet detaljer ändå är förhållandevis få, iallafall betydligt färre än jag trodde den skulle innehålla. Nej, jag blev besviken, men ser ändå fram emot hans nästa bok. Tror att han kan dra iväg en riktig höjdarbok. Annars har jag precis läst en bok av Caroline Salzinger, Ondskans axelmakter som var väldigt intressant. Den borde du läsa, om du inte redan gjort det...