söndag 13 maj 2007

Ett helt nytt inlägg, färskt! Fräscht!




Hej hej allihopa
<- Min brorson när han va här å hälsa på. Det börjar dra ihop sig till tentaperiod deluxe i guinnessland. Mindre guinness och mera plugg är veckans ledord. Igår var det dock avskedsfest. Trist. Men inte tristare än att vi redan planerar var och när vi ska ha nästa avskedsfest. Antagligen blir det på lördag. Då har jag haft tre tentor och kommit halvvägs i tentadjungeln. Men jag ska inte klaga på tentor, jag vet många som har det betydligt värre. Själv har jag två mål med slutet på terminen. Att klara alla tentor och att bara behöva pynta ut pengar i tvättomaten en gång till. Det måste å andra sidan bli snart, inom ett par dagar.

Men min sista föreläsning här på Irland har jag haft nu i alla fall. Det är lite synd. Jag gillade föreläsningarna här, i alla fall en del. Det var mycket power point och väl förberedda föreläsare.
Jag har inte sagt ett ord på en enda föreläsning. Det är ingen som har frågat. Det har varit en hel del diskussioner och så där men jag har inte vågat delta. Usch. Prata på engelska inför 50 pers. Å andra sidan, såå mycket diskussioner har det inte heller varit. Inga seminarier eller nåt sånt. Så man kommer undan om man vill, å de vill man.

Sista föreläsningsdagen firades med massa band som spelade och öl som såldes i plastglas. Folk som spontangrillade på en gigantisk gräsmatta. Det var trevligt. Lite som valborg i Lund ungefär. Jag blev mer än salongsberusad.

Det fina med Dublin är att man kan få se havet varje dag. Det kan man inte i Falköping. Inte i Lund heller. Okej, det kanske inte är det mest inbjudande havet i Världen, men jag ska tamejfasen bada i det innan jag åker härifrån. Vilket blir den 3e juni. I alla fall. Jag var precis nyss nere och tog några kort vid min pendelstågsstation. Ska lägga upp lite fler i mitt album vad det lider.

Ha det fint!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser gott ut det där havet.

Boris sa...

Och så har min underbara flickvän varit på besök också!

Anonym sa...

Är det inte skrämmande/intressant spridning av Facebook, Mats?
Jag trodde det var endast var till för amerikaner och andra lösa utbytesstudenter, men nu sprids det ju som en farsot även i lilla Lund. Hur ska detta sluta? Ragnarök?

J sa...

Har du inte badat i havet ännu? Bah.