tisdag 15 maj 2007

Tenta och borttappade nycklar

Hej

Jag ställde mina två mobiler på väckning klockan sju imorse för att ta mig till tentasalen. Eftersom alla 30 000 studenter skriver tenta mer eller mindre samtidigt var det inte vilket litet kyffe som helst som användes, utan nånting i storleksordningen av Viktoriastadion. Dessutom med en lika stor sal vägg i vägg. Jag kom väl förberedd till tentan, med flera stora mind maps i olika färger inpräntade i minnet, och dessutom tre stycken minnesramsor:
W_______ W
I _______W
R _______O
T _______W
Hi _______O
So _______O
Wo ______O
S ________O

Samt SINAS...

Så jag behöver ju knappt säga att det kändes helt okej. Det enda störningsmomentet kom från en tjej några rader bort som snöt sig konstant. Hon snöt sig kanske var femte minut och snytningen varade i tre minuter. Otroligt utdragna snytningar alltså.

Efter tentan som bara varade i två timmar åt jag lunch med några klasskompisar på campus som ligger tjugo minuter från där vi skrev tentan. När jag sedermera skulle ta bussen till Blackrock där jag bor upptäckte jag att mina nycklar var borta!

Kris...

Jag gick tillbaka till restaurangen och letade febrilt och tjatade på personalen och frågade om de hade fått in nåt eller om jag hade lämnat in den i bricksnurran och så vidare. Inget resultat.
Jag ringde en klasskompis som jag hade varit och lånat bok hos och vi gick hem till henne och letade. Inget resultat. Tillbaka till restaurangen och tjata. Därefter till Campus stora lost-and-found-avdelning. Nähäpp. Alltså måste jag ha lämnat kvar nycklarna där jag skrev tentan. Således transport dit och engagerande av en hel yrkeskår tentavakter (och tro mig, i enlighet med irländsk tradition är dom helt sanslöst många) men inte heller här något resultat. Moloken vandrar jag till pendeltåget, väntar irriterat på pendeln och till slut sätter jag mig i ett tågsäte och drar ner dragkedjan i min nu något svettiga tröja.

DÅ får jag syn på dem. Retligt hänger dom och dinglar ihopknäppta i min skjortknäppning. Där har dom hängt och dinglat hela tiden. Jag hade suttit och lekt med dem i restaurangen såklart och sen totalt glömt bort det. Jag hade ju letat i min bröstficka på skjortan ett antal gånger utan att uppfatta dem.

Så kan det gå. Fyra timmar efter tentan hemkomst med nycklar och allt.

Nu ska jag plugga inför fredags-och lördagstentan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha!

Sicken historia det där med nycklarna. Jag kunde se din min frmför mig när du hittade dom!

Gött att det kändes bra på tentan!

Jobba på det sista nu så att du kan komma hem och fokusera helt på pes vm.