tisdag 9 januari 2007

På ingens begäran

Det har blivit väldigt populärt i min bekantskapskrets att ha en blogg. Ingo har en. Dagny har en. Frans med flera har en. Håret Malte är en stor förebild förstås. Resedagbok och liknande är sedan länge ute har man fått lära sig. Så jag faller för det massiva trycket och skaffar mig väl en, jag också.

Hur som haver, det här är forumet för tankar och reflektioner kring min vistelse i Dublin. Det kanske blir en mycket belevad blogg om mina akademiska upptäckter på universitetet. Det kanske blir en mindre belevad blogg om whiskey och stout och effekterna av dessa drycker. Det kanske blir en blogg om alla besök av svennar som jag väntar mig.

Här är alla som i ett svagt ögonblick sagt att de ska komma och besöka mig (helt utan inbördes rangordning):

  • Crollan the Croll Croll Crawler
  • Fredrika
  • K-P Sterner
  • Frans Stridh
  • Thommy Svahn
  • Ingo
  • Tessan
  • David "dildo" Karlsson
  • Björn m familj (aka vänsterbrorsan)
  • Johan m familj (aka högerbrorsan)
  • Lena m familj
  • Mamma & Pappa
Det är fullt möjligt att jag har glömt någon. De två första har redan bokat biljett, men jag ropar inte hej förrän jag har kommit över ån efter vatten. Det ska bli intressant att se hur många av er som faktiskt kommer. Nu ska jag genomföra en gigantisk internetkampanj så att så många som möjligt får läsa min blogg.

/Boris

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra initiativ lillebror - nu kanske du spöar skiten ur Biograf-Mats. Ser fram emot att läsa om dina eskapader. /Björn

Anonym sa...

När åker du Matz? Det planeras annars en liten ferre här i Malmö på fredag.

Boris sa...

Nästa helg är antagligen den mest festtäta helgen i Lund/Malmö sedan de tyska tågen åkte förbi på 40-talet. Jag misstänker att folk vet att jag åker imorgon tisdag, och därför bjuder mig både på faktiskt planerade fester helt utan risk att jag ska komma, och totalt påhittade fester så att jag blir skyldiga dem en inbjudan. Om du min käre falk inte tillhör någon av kategorierna tackar jag för inbjudan, annars kan du dra åt helvete!

Om du tröttnat på att spana efter svenska bilar är du väldigt välkommen att göra ett försök på irländska nummerskyltar, ryanair är superbilligt!

Martin sa...

Vilka starka ord boris..fy.
Antar att du har bekantat dig med din första guinness redan så hoppas det smakar. Vi är numera praktist taget grannar!!