torsdag 1 mars 2007

Håltimma deluxe

Galway var fint. Jag såg på rugbyn på en otroligt stor sportpub med flera hundra skrikande människor.
På söndagen besökte vi några öar i Galwaybukten, med tusenåriga fornlämningar och mycket speciellt landskap. Ön vi besökte hade 800 invånare och 6 stycken pubar. Men även en mataffär som sålde tidskrifter. Där gjorde jag veckans upptäckt. Tidningen "Cosmetic Surgery". Vilka operationer har kändisarna gått igenom? Vilka operationer bör du gå igenom? Hur fylliga läppar bör man operera fram?, etc... Givetvis illustrerad med massiva reportage.

Sen dess har Olga varit här. Det var mysigt. Hon hade med sig lite svenska grejer, till exempel snus, saltlakrits och sill. Agnes (lundastudent) anordnade i lördags sverigefest (lugn falken, jag är inte sverigedemokrat än), med bl a köttbullar och semlor som populära ingridienser. Jag hade som personligt uppdrag att försöka få så många icke-svenskar som möjligt att testa snus. Det var var skoj att se folk förundras över denna produkt. Det hela tog sig dock en lite olycklig vändning, eftersom jag blev akut illamående av min andra prilla. Som svensk viking var jag nog den som tålde snuset klart sämst.

Jag tröstar mig med att våren har kommit till Dublin. Blommor här, blommor där och knoppar som brister. Det doftar grill och klippt gräs.

Vad passar då bättre än ett märkligt och långt lov? Jodå, imorgon är min sista vardag på nästan en månad. tre veckors ledighet har utlovats. Jag hade i början på terminen satt upp det då fullt realistiska målet att jag skulle vara väl i fas pluggmässigt vid den här tidpunkten, så att jag skulle kunna slappa på lovet. Men hur gick det? Nåväl, jag behöver inte sitta sysslolös i alla fall. Fyra små essays ska lämnas in i april, och jag ska arbeta med dem. Men K-P kommer hit på onsdag för en veckas rekreation, och då ska jag vara helledig. Samma sak när brorsan kommer. En liten utflykt till Belfast och hajpojken ska också hinnas med.

Några foton från västkusten:



4 kommentarer:

Martin sa...

Fan vad fint det verkar med vår. Här är Kung Bore svårstörtad..

Anonym sa...

Så vad kom du fram till att du ska fixa med kirurgkniven? Fick du nån inspiration? =)

Boris sa...

m: testa ett gammalt hederligt uppror. Det kan knäcka den mest stabila monark. Det är så de gör här. Folk går runt i t-shirt och kort-kort som ren provokation. Och så fick Bore ge sig.

d: jag har inte börjat boxa än, men om jag gör det kan jag nog behöva prenumerera tror jag.

Falken sa...

nog blir jag lite orolig för dig mats när jag läser att du börjat snusa. dels i SD-bemärkelse men även ur hälsosynpunkt. du tar väl han om dig?